Dataspecialist til Data & Analytics

Vil du analysere forretningsbehov, specificere krav og omsætte viden til løsninger? Og vil du arbejde med landets mest interessante datagrundlag i selskab med 100 andre dataspecialister? Så er det dig, vi søger i Data & Analytics.

Vil du udvikle løsninger til gavn for samfundet?
I ATP er vi er på udkig efter en dataspecialist, der vil analysere forretningens behov og kravspecificere IT-løsninger.

Du ansættes i Data Governance inden for et område, hvor vi udvikler løsninger for ATP’s Udbetaling Danmark.

I Data Governance sætter vi dagsordenen for arbejdet med data og kvalitet i ATP og omsætter tværgående forretningsviden til ensartede, nøjagtige og sammenhængende data, der sikrer korrekte udbetalinger til tiden. Det er det, vi er gode til. Og det er dét, som du skal hjælpe os med, når vi har hjulpet dig godt ombord.

I jobbet er det centralt, at du har lyst til at:

  • forstå og anvende komplekse datamodeller 
  • forstå processer og omsætte lovgivning til forretningsregler
  • udarbejde konsekvensanalyser og kommunikere ændringer og driftsfejl
  • optimere udnyttelse af den forretningsmæssige brug af data på tværs af organisationen.

Vi forventer ikke, at du kan det hele på forhånd, og vi sørger selvfølgelig for en god og grundig oplæring.

Kan du se tingene i en større sammenhæng? 
Der kan være flere indgange til jobbet. Det vigtigste er, at du:

  • har en eller anden form for datauddannelse og tjek på SQL, R eller Python
  • har kendskab til datamodeller, regelmodellering og/eller kravspecifikationer
  • har lyst til at arbejde i et udviklingsmiljø, hvor tingene går stærkt
  • vil varetage en funktion, hvor du samarbejder med kolleger fra mange forskellige områder i organisationen.

Som person er du nysgerrig og god til at samarbejde. Du kan lide at arbejde med detaljen og evner samtidig at se tingene i en større sammenhæng.

Vil du arbejde for den økonomiske grundtryghed i Danmark?
Som en del af Data Governance indgår du i Data & Analytics.

Vi tilbyder et spændende job i en afdeling, hvor vi er ca. 40 kolleger, der skærper datakvaliteten og fx også er ansvarlige for kontroller og afstemninger af pengestrømmene i ATP – så vi til enhver tid kan forklare, hvor i systemet pengene er.

Vi er samlet hver fredag, men til daglig arbejder 2/3 af os på en ordning ude i forretningen i tæt samarbejde med kolleger fra bl.a. IT og Kundeservice. Det kommer du også til.

Fra mandag til torsdag arbejder du i udgangspunktet fra Allerød og om fredagen samles vi alle i Hillerød.

Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov. Hjemmearbejde og anden fleksibilitet kan aftales med din leder.

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke at sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV. Vi behandler ansøgninger løbende og fjerner opslaget, når vi har fundet den rette kandidat.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Bettina Bruun på tlf. nr. 2499 8489.

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP-medarbejder