Graduate til forretningsudvikling i Udbetaling Danmark | Familieydelser

Har du læst noget i retning af business development, cand.it. eller noget tredje, der har styrket dine kompetencer, når det handler om at forstå processer, analysere forbedringspotentiale og implementere ændringer? Er du nyuddannet, eller bliver du færdig med studierne til sommer? Så har vi drømmejobbet, en fastansættelse og en plads i ATP’s kommende graduateforløb.

Er du klar til en stejl læringskurve? 
To ud af tre velfærdskroner, der udbetales i Danmark, administreres af os i ATP. Det svarer til omkring 250 milliarder kroner.  

Udbetaling Danmark er en del af ATP, og her har vi ansvaret for en lang række af de systemer og processer, der er vigtige for et effektivt velfærdssamfund. Det forpligter. 

I øjeblikket er vi på udkig efter en graduate til området for Familieydelser. Ét af forretningsområderne i UDK, hvor vi hvert år udbetaler ydelser til mere end 1,2 millioner borgere. 

Konkret er vi på udkig efter en nysgerrig nyuddannet, der: 

  • har kompetencer inden for innovation, strategisk udvikling og det at drive en opgave fra idé til implementering 
  • er god til at samarbejde og kan kommunikere klart og tydeligt 
  • formår at strukturere, koordinere og planlægge. 

I en graduatestilling forventer vi ikke, at du kan det hele fra start. Vi forventer til gengæld, at du medbringer en lyst til at lære og er klar på en masse faglige udfordringer. Hvis den del er på plads, så garanterer vi en næsten lodret læringskurve og en ekstra god start på karrieren.    

Kan du gøre gode ting endnu bedre? 
Du er nyuddannet eller i gang med at færdiggøre en relevant kandidatuddannelse, der har styrket dine færdigheder, når det handler om it, analyse og optimering.

Inden for familieydelsesområdet har vi ansvar for det system, der danner udgangspunkt for udbetaling af ca. 18. mia. kr. årligt til børnefamilier.

Vi skal sørge for, at systemet virker for vores kolleger i kundeservice, at gøre det komplekse forståeligt i kommunikationen med borgerne, at systemet overholder lovmæssige krav, og at det løbende optimeres, så administrationen forløber så effektivt som muligt. Og her kommer du ind i billedet. Dig, der: 

  • har evnerne til at sætte dig ind i et system, så du får kendskab til alt fra A-Z 
  • vil indgå i driftsarbejdet og være med til at sikre, at maskineriet kører som smurt
  • vil drive videreudviklingen af vores system (analysere forbedringspotentiale, designe nye løsninger og være med til at implementere dem) 
  • kan agere bindeled, når du fx indhenter oplysninger fra kunderådgivere og borgere på den ene side og de teknikere, der udvikler løsningen, på den anden.  

I din hverdag bliver du smurt godt og grundigt ind i vores forskellige it-systemer. Det stiller krav til din forståelse for processer og teknik. Du skal ikke kunne programmere – men det er en fordel, hvis din grundlæggende it-forståelse er god.

Vil du kickstarte karrieren i gode hænder? 
Som graduate i ATP bliver du fastansat, begynder sammen med ATP's øvrige graduates og deltager i et 12-måneders fællesforløb fyldt med arrangementer og kurser, der udvikler dig både fagligt og personligt. Vil du vide mere om ATP's graduateforløb, kan du besøge vores hjemmeside på atp.dk/graduates.

Du får en hverdag i afdelingen Produktudvikling inden for Familieydelser, hvor vi udbetaler over 31 forskellige ydelser til danske børnefamilier. Du kan læse mere om Udbetaling Danmark her: https://www.atp.dk/vores-opgaver/administration-af-velfaerdsydelser/udbetaling-danmark

Vi er et team bestående af specialister inden for it, data, processer, jura og kommunikation. Vi arbejder tæt sammen i hverdagen i en tilpasset agil hybrid, hvor vi går op i at have et fælles ejerskab for de mange opgaver, vi løser.

Vi tilbyder masser af udviklende opgaver og et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte. Og det har vi. Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov. 

=dig? Så send en ansøgning 
Send os en kort ansøgning, hvor du beskriver din motivation for at søge stillingen. Derudover skal vi også have dit CV og dine eksamenspapirer (hvis du først bliver færdig til sommer, er det dine hidtidige resultater, vi er interesserede i).  

Vi holder øje med indkomne ansøgninger løbende.  

ATP's næste graduateforløb starter officielt mandag den 2. september 2024, men vi håber på opstart 12. august eller tidligere, hvis det passer med dine studier. 

Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Gitte Løth Skoust på tlf. 26 82 56 37 eller gls@atp.dk. 

Alternativt kan du række ud til forretningsspecialist, Camilla Berg Wendt, der er en del af teamet og tidligere var graduate i 22/23. Skriv til Camilla på cawe@atp.dk. 

#LI-hybrid
Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende
.  

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder