Jurister til at sikre høj kvalitet og behandle klagesager på tværs af Udbetaling Danmark

Har du juridisk erfaring med offentlig administration? Trives du i spændingsfeltet mellem udviklingsarbejde og sagsbehandling? Og vil du arbejde til gavn for det danske samfund? Så er du en af de jurister, vi søger i Udbetaling Danmark.

Vil du arbejde med kvalitet og klagesager?
I afdelingen Kvalitet og Klager behandler vi klagesager om pension, familieydelser, boligstøtte, barselsdagpenge og opkrævning. Kort fortalt opsamler, bearbejder og udbreder vi viden om god kvalitet i sagsbehandlingen på tværs af Udbetaling Danmark. 

Vi er optaget af at behandle klager i Udbetaling Danmark korrekt og effektivt samt at sikre læring i hele organisationen på baggrund af klagerne, så vi løbende kan øge kvaliteten af behandlingen af sagerne i første led og af klagesager.

Som jurist får du derfor en central rolle i at:

  • behandle til tider komplekse klager og sikre den juridisk kvalitet i vores afgørelser 
  • udlede læring fra Ankestyrelsens afgørelser – og i nogle tilfælde tage dialogen direkte med Ankestyrelsen
  • give sparring til dine kolleger i Kvalitet & Klager og ude i Kundeservice
  • give feedback til kolleger for at sikre høj juridisk kvalitet på tværs af organisationen
  • overholde frister og sikre effektivitet i klagesagsbehandlingen – fx sikre overholdelse af fristerne for genvurdering af afgørelser.

Du kan møde en af dine kommende kolleger, Jacob, i videoen her.

Er du typen, man spørger om lov? 
Vi forestiller os, at du er cand.jur., eller lignende, og at du har solid erfaring med det forvaltningsretlige område og offentlig administration. 

Derudover er du: 

  • kvalitets- og målbevidst med en høj faglig standard
  • motiveret af at løse og forstå komplicerede problemstillinger 
  • samarbejdsorienteret og i stand til at arbejde både selvstændigt og individuelt 
  • god til at formulere dig på skrift. 

Vi stiller høje krav til din faglighed, og du vil blive mødt af en forventning om at tage ansvar, stille spørgsmål og udvikle dig selv og de fællesskaber, du bliver en del af. Vi ved nemlig, at engagerede medarbejdere er altafgørende for, at vi når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver.

Vil du arbejde til gavn for samfundet?
Som jurist i ATP bliver du en del af et fantastisk fællesskab af mere end 300 jurister på tværs af forskellige afdelinger og adresser i Aarhus, Allerød, Frederikshavn, Haderslev, Hillerød, Holstebro og Vordingborg.  

Mere konkret bliver du en del af afdelingen Kvalitet og Klager, hvor vi er 23 medarbejdere i form af jurister og kunderådgivere. Du bliver del af de teams, der arbejder med sager inden for familieydelses- og barselområdet, som består af 10 medarbejdere. Vi modtager hvert år ca. 3.000 klager på de to fagområder. Nogle klagekategorier behandles af medarbejderne i Kvalitet & Klager og en stor del behandles ude i landets fem centre med os på sidelinjen. Vi behandler bl.a. alle klagesager på barselsområdet og bidragsområdet. 

Vi har plads til alle typer af jurister, for vi tror på, at en arbejdsplads i balance kræver diversitet og plads til den enkelte. Vi har en flad struktur, frihed og en fleksibilitetsordning. Hos os er der plads til, at du både kan give den en skalle i travle perioder og afspadsere i andre. Og så tilbyder vi 18% i arbejdsgiverbetalt pension, sundhedsforsikring, mulighed for tilkøb af ekstra feriefridage og en plads i et stærkt fagligt netværk på tværs af ATP. De konkrete muligheder aftales i samspil med din leder. 

=dig? Så send os dit motiverede CV 
Du behøver ikke sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende senest søndag den 16. februar. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.  

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart i april. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Britt Hegelund på tlf. 22 61 53 56 eller mail brhe@atp.dk. 

Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.
#LI-hybrid

Her kan du høre en af dine kommende kolleger, Jacob, fortælle mere om arbejdet i Kvalitet & Klager

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder