Kommunikationskonsulent til Udbetaling Danmark

Kan du gøre det komplekse forståeligt? Vil du arbejde til gavn for landets børnefamilier? Har du evnerne til at eksekvere og skabe løsninger med dine kolleger? Så er du den kommunikationskonsulent, vi søger.

Har du øje for målgruppen?
I ATP’s Udbetaling Danmark er vi i øjeblikket på udkig efter en kommunikationskonsulent til Familieydelsesområdet. Dig, der kan skabe klar kommunikation til alle vores kanaler (fx web og breve), så børnefamilier i hele landet har nemt ved at afkode vores budskaber og betjene sig digitalt.

Konkret bliver det dig, der:

  • oversætter det komplekse til et sprog, som alle kan forstå
  • planlægger kommunikationsaktiviteter ift. målgrupper og kanaler
  • håndterer fejlsager og trives med at drive mindre forbedringer og rettelser
  • redigerer i forskellige CMS-systemer
  • sikrer effektiv kommunikation med afsæt i statistik og analyser vedr. kundernes ønsker og adfærd.

Får du tingene til at ske?
Du har sandsynligvis et par års erfaring fra et lignende job og kendskab til arbejdet med breve. Det er en fordel, hvis du har beskæftiget dig med adfærdsdesign, men det vigtigste er, at du er kommunikationsuddannet og ved, hvordan man tænker brugervenlig kommunikation ind i enhver sammenhæng.

Derudover er det centralt, at du:

  • er god til at samarbejde med forskellige faggrupper (i hverdagen skaber du løsninger i tæt samarbejde med kolleger fra Kundeservice, der har den direkte kontakt til borgerne og med vores IT-organisation)
  • er i stand til at rådgive om hvilken indsats, der giver de bedste resultater
  • vil arbejde ud fra agile principper og være med fra idé til implementering.

Som person analyserer du dig frem til en løsning ved at undersøge fordele og ulemper ved forskellige muligheder. Du sørger for, at deadlines overholdes, og at der bliver fulgt op.

Vil du arbejde til gavn for samfundet?
Du bliver en del af Udbetaling Danmark i ATP’s Administrationsforretningen og indgår i Produktudvikling inden for Familieydelsesområdet, der dækker over 31 forskellige ydelser til danske børnefamilier.

Vi er 11 medarbejdere i form af specialister inden for IT, data, processer og kommunikation. Vi arbejder tæt sammen i hverdagen og lykkes i fællesskab.

I ATP går vi op i godt kollegaskab, og vi insisterer på en venlig arbejdskultur – med nær ledelse, personlig udvikling, sammenhold og sundhed. 

Et sundt arbejdsliv kræver en fleksibel arbejdsplads med plads til den enkelte medarbejder – og det har vi. Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov. Hjemmearbejde og anden fleksibilitet kan aftales med din leder.

=dig? Så send en ansøgning
Send os dit CV og en ansøgning senest søndag d. 8. august. Vi afholder samtaler i august.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Gitte Løth Skoust på tlf. 2682 5637.

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP-medarbejder