Kunderådgivere til Udbetaling Danmark i Haderslev

Kan du levere enkel og effektiv kundeservice på et komplekst grundlag? Møder du kunden i øjenhøjde? Og trives du med at kommunikere på tværs af landegrænser? Så er du måske en af de kunderådgivere, vi søger til fuldtidsstillinger i vores internationale familieydelsesafdeling.

Kan du rådgive og sagsbehandle?
Udbetaling Danmark er en del af ATP Koncernen, hvor vi løser opgaver for næsten alle borgere og virksomheder i Danmark. Årligt er vi i kontakt med knap halvdelen af alle danskere, fordi de fx modtager familieydelser, har en arbejdsskade eller har brug boligstøtte.

Du bliver en del af Familieydelser, hvor det er er vores opgave at sikre grundtryghed til danske børnefamilier, samt vandrende arbejdstagere indenfor EØS-landene. Vi sætter en ære i, at borgerne får penge til tiden og oplever god kundeservice, når de er i kontakt med os. Både skriftlig og telefonisk.

Vi er på udkig efter dig, der trives med at balancere flere lovgivninger på samme tid og er tryg i at skifte mellem dansk og et eller flere fremmedsprog. Dig, der får energi af at hjælpe kunder i telefonen eller gennem skriftlig sagsbehandling. Og desuden:

  • har kendskab til et andet EU-sprog, som minimum engelsk på brugerniveau
  • trives med sparring på tværs mellem dig og dine kollegaer, men skal kunne stå på mål for dine egne beslutninger og afgørelser
  • er hjemmevant på computer og har flair for skriftlig formidling samt god talforståelse
  • trives i en struktureret hverdag med tydelige driftsmål og nyder at nå det fælles mål
  • er holdspiller og bakker op om dine kollegaer både fagligt og socialt.

Har du erfaring med komplekse administrative opgaver?
Din uddannelsesmæssige baggrund kan for eksempel være kontoruddannet eller professionsbachelor i offentlig administration eller tilsvarende uddannelsesniveau. Det er en fordel, hvis du er vant til at arbejde på et kontor, men er du nyuddannet, skal du ikke holde dig tilbage.


Vigtigste er dog, at du formår at omsætte kompleks viden og jura selvstændigt.

Vi lover dig en god og grundig oplæring, hvor du hurtigt selv får lov til at løse sager med sparring fra en kollega.

Vil du løse opgaver til gavn for samfundet?
I ATP udbetaler vi årligt cirka 250 mia. kr. og er dermed Danmarks største udbetalingsenhed af velfærds- og sikringsordninger. To ud af tre velfærdskroner, der udbetales i Danmark, bliver administreret af ATP.

Vi går op i godt kollegaskab, og vi insisterer på en venlig arbejdskultur – med nær ledelse, personlig udvikling, sammenhold og sundhed. 

Et sundt arbejdsliv kræver en fleksibel arbejdsplads med plads til den enkelte medarbejder – og det har vi. Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov. Hjemmearbejde og anden fleksibilitet kan aftales med din leder.

Sandra, der er kunderådgiver i EØS-sektionen, sætter lidt ord på hverdagen: ”Noget af det jeg sætter allermest pris på ved at arbejde i EØS er det høje faglige niveau samt mine hjælpsomme kollegaer ”. ”Vi arbejder fælles om at nå vores mål, men der er altid plads til, at man selv kan udvikle sig indenfor det område, der passer en bedst”.

Vi søger med tiltrædelse snarest muligt og holder derfor samtaler løbende. Ansøgningsfristen er den 19. september. Hvis du har spørgsmål til stillingen eller ATP generelt, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Nina Nors Nielsen på tlf. 5172 4483.

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP-medarbejder