Medarbejdere til sagsbehandling i Helhedsorienteret Kontrol

Vil du være med til at sikre, at velfærdsydelser som fx pension og boligstøtte havner i de rigtige lommer? Har du erfaring med sagsbehandling? Så er det dig, der skal hjælpe os med at løse en vigtig samfundsopgave i Helhedsorienteret Kontrol, der er en del af ATP’s Udbetaling Danmark.

Vil du arbejde med sagsbehandling, som gavner samfundet?
I Helhedsorienteret Kontrol arbejder vi med kontrol af sociale ydelser og vurderer bl.a. snyd med pension og ophold i udlandet. Her er vi på udkig efter flere nye dygtige kolleger.

Vi understøtter et effektivt velfærdssystem og arbejder med målrettet sagsbehandling og registersamkøring, hvor vi undersøger og afdækker de forhold, som medfører en uretmæssig udbetaling af ydelser. Vi behandler godt 6.000 sager årligt og træffer afgørelse om tilbagebetaling og stop af ydelser til en værdi af ca. 100 mio. kr.

Du får enten en plads i vores Udlandsteam, hvor vi primært har fokus på, om modtagere af fx pension opholder sig uberettiget i udlandet eller i vores Enligteam, hvor vi undersøger, om personer, der modtager ydelser som enlige, reelt er enlige. Konkret kommer du til at arbejde med:

  • kontrolsager, hvor der er mistanke om muligt snyd med førtidspension, tidlig pension, folkepension, boligstøtte eller familieydelser
  • skriftlig forberedelse af sager til afgørelse i tæt samarbejde med teamets jurister
  • telefonbetjening af borgere og samarbejdspartnere i kommuner, SKAT, politi m.v.

Kan du skabe tillid?
Du kommer med en relevant uddannelsesbaggrund og erfaring som sagsbehandler måske fra en kommune, styrelse, eller forsikrings- og bankverden.

Derudover er det centralt, at du:

  • har gode kommunikationsevner og udtrykker dig klart og præcist i både skrift og tale
  • sikrer korrekt sagsbehandling, der ikke går på kompromis med kvaliteten
  • kan tage de svære samtaler med borgere om deres ydelser – konstruktivt og i øjenhøjde
  • er selvkørende og evner at balancere grundighed og effektivitet.

Vil du gøre en forskel?
ATP er Danmarks største pensions- og sikringsselskab. Vi er sat i verden for at sikre økonomisk grundtryghed for alle danskere – hele livet. Vi udbetaler årligt cirka 300 mia. kr. og er dermed Danmarks største udbetalingsenhed af velfærds- og sikringsordninger. To ud af tre velfærdskroner, der udbetales i Danmark, bliver administreret af ATP.

Du ansættes formelt som kunderådgiver og bliver en del af et team på godt 40 dygtige og engagerede kolleger i form af andre kunderådgivere, juridiske konsulenter og forretningsspecialister. Selvom vi har travlt, er vi altid opmærksomme på hinanden. Vi har en god omgangstone og har altid plads til et godt grin.

I ATP tilbyder vi et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte. Og det har vi. Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov.

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke at sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende til os senest søndag d. 11. december.

Vi afholder samtaler løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Morten Bergulf på tlf. 5388 6616 eller mail mbg@atp.dk.

 

#LI-hybrid

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP-medarbejder