Problem Manager til IT

Har du erfaring indenfor ITIL-disciplinerne Incident- og Problem Management? Trives du med problemknusning? Og vil du være en del af finanssektorens mest attraktive IT-arbejdsplads? Så er du den Problem Manager, vi søger i vores IT-organisation.

Kan du gennemskue det komplekse? 
Du bliver en del af sektionen ”Situation Management & Tools”, hvor vi har ansvaret for Incident-, Major Incident- og Problem Management på tværs af ATP’s IT-landskab og forretningsområder. Vi er ansvarlige for at sikre, at alle kritiske fejl undersøges til bunds, så vi får afdækket årsag (root cause) og etableret forebyggende tiltag (preventive actions).

Som vores nye kollega bliver du en del af det nuværende team som består af fire Major Incident Managers og en Problem Manager. Vi er på udkig efter en ny kollega – som i samarbejde med vores nuværende Problem manager vil tage ansvar for Problem Management-processen og alle opgaverne relateret hertil.

Stillingen indeholder primært de opgaver, der ligger inden for Problem Management-funktionen, men du vil også indgå i turnus med de fire Major Incident Managers og bistå med styring og koordinering af Major Incidents efter behov.

I rollen som vores nye kollega bliver det dine arbejdsopgaver at: 

  • varetage den daglig koordinering og løbende opfølgning inden for Problem Management
  • sikre opsamling af alle spørgsmål fra Major Incidents til videre rootcause-analyse
  • initiere nye problememner fra Major- og gentagne incidents
  • vedligeholde og løbende tilpasse Problem Management-processen i takt med, at organisationen ændrer krav og behov.

Du deltager i procesudarbejdelse og sikrer, at dokumentationen er opdateret, og procedurer bliver fulgt. Du følger op over for eksterne samarbejdspartnere inden for Problem Management enten direkte eller i samarbejde med SIAM-funktionen i ATP, og det forventes, at du til enhver tid i opgaveløsningen sikrer dig den nødvendige forretningsforståelse.

Har du relevant erfaring og de rette kompetencer?
For at lykkes i rollen som Problem Manager forventer vi, at du er analytisk, struktureret og vedholdende og besidder en solid teknisk forståelse fra en lignende stilling.

Desuden har du:

  • en bred teknisk viden funderet på et overordnet niveau
  • solid erfaring inden for drift af større IT-installationer med bl.a. opfølgning på eksterne outsourcing-partnere
  • fokus på proces og procedurer frem for de dybe tekniske spørgsmål
  • kompetencer inden for ITIL-disciplinerne
  • gode kommunikationsevner til såvel tekniske som administrative medarbejdere
  • en positiv gennemslagskraft og solide samarbejdsevner. 

Vil du være en del af finanssektorens mest attraktive IT-arbejdsplads?
I ”Situation Management & Tools” har vi fokus på at sikre stabil drift og tilfredse kunder. Vi er en sektion på i alt 14 medarbejdere, som udover håndtering af kritiske fejl også består af et drift-og udviklingsteam med ansvar for at understøtte den daglige drift ved hjælp af systemerne ServiceNow og Splunk. 

Til daglig bliver du en del af et team bestående af i alt seks kolleger, hvoraf du er den ene, som skal sikre tilstrækkelig bemanding inden for normal arbejdstid (kl. 07.30 – 16.00) samt indgå i en telefonvagtturnus uden for normal arbejdstid.

Vi er en anerkendt funktion i ATP med opbakning fra vores ledelse og vi støtter altid hinanden i hverdagens opgaver.

Vi holder til i Hillerød, og i hverdagen har vi tæt dialog med ATP’s Servicedesk og teknikere, men vi har også mulighed for op til to hjemmearbejdsdage, når der er behov for at samle op på opgaver og fordybe sig i procesaktiviteter mm.

I ATP tilbyder vi et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte. Og det har vi. Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov.

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke at sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende til os senest søndag d. 5. februar.

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt.

Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Annette Søeberg på acp@atp.dk.

 

#LI-hybrid
 

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP-medarbejder