Agil konsulent, der kan drive den agile udvikling i en samfundskritisk organisation
Vil du være med til at styrke ATP’s agile udvikling – som både metodeudvikler, problemløser og facilitator? Kan du samarbejde med mange forskellige interessenter? Og har du lyst til at arbejde med agile metoder og processer i en organisation med stor betydning for samfundet? Så er det dig, vi leder efter.

Vil du drive agil udvikling i ATP?
Som agil konsulent i ATP’s PMO bliver du en del af et metodeteam, der ejer og udvikler de rammer, vores løsninger – agile som klassiske – bygger på.
I rollen som intern agil konsulent arbejder du med at forbedre processer og skabe resultater gennem sparring, analyse, facilitering og metodeudvikling. Du samarbejder tæt med udviklingsteams og ledere på tværs af organisationen, hvor du omsætter behov og udfordringer til konkrete forbedringer.
Dine opgaver vil blandt andet være, at:
- drive og facilitere tværgående forbedringsinitiativer sammen med udviklingsafdelingerne med fokus på både metode og praksis
- fungere som intern konsulent i ART’erne og andre afdelinger ved at facilitere workshops, hjælpe med at løse komplekse problemstillinger og støtte beslutningsprocesser
- undervise og sparre med ledere og teams om agile metoder - fx i forbindelse SAFe, DevOps eller Azure DevOps
- bidrage til metodeudvikling og integration af processer på tværs af organisationen, blandt andet i samspil med DevOps og ITIL
- anvende din erfaring til at beskrive processer og løsninger, der skaber værdi og fremdrift.
Kan du skabe fremdrift og resultater?
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, og at du har erfaring med agil udvikling – fx som RTE, agil coach eller Scum Master.
Du skaber forandring gennem samarbejde og tillid, og så lægger vi vægt på, at du:
- kan arbejde både strategisk og operationelt og trives med at analysere og strukturere opgaver – også når de er komplekse og foranderlige
- kommunikerer klart og tydeligt og har gode samarbejdsevner, da du er i dialog med mange interessenter – fra ledere til udviklere og kunder har erfaring med Azure DevOps Boards.
Vil du arbejde til gavn for samfundet?
Du bliver en del af Project & Agile Office. Vi har ansvar for at udvikle og vedligeholde ATP's projektmetode samt den agile udviklingsmetode, der anvendes på tværs af organisationen. Vi leder også ATP’s agile Project Management Office (aPMO), der styrer og koordinerer den samlede agile udviklingsportefølje.
Hos os får du en central rolle i en organisation, hvor teknologi, metode og samfundsansvar hænger sammen. Du bliver en del af et fagligt team, hvor sparring og udvikling er i fokus, og hvor du får mulighed for at præge vores agile arbejde.
Teamet består af 9 personer, der arbejder med porteføljestyring, procesoptimering, organisatorisk implementering og agil support.
Du bliver en af i alt tre agile konsulenter, som dækker hver sin ART med dertilhørende teams.
ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. Vi tror på, at en arbejdsplads i balance skaber plads til den enkelte. Hos os får du nær ledelse, fleksibilitet, et stort mandat og muligheden for at gøre en forskel.
=dig? Send dit CV
Send os dit CV senest mandag d. 11. august 2025. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart snarest muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her.
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Mette Marie Christtreu på tlf. 51 48 15 17 eller mail mech@atp.dk.
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid