Erfaren konsulent til at drive vores Project Office til næste niveau

Vil du drive ATP’s leverancemodel, bidrage til undervisningsleverancer og organisatorisk implementering? Trives du med at drive opgaver selvstændigt og samtidig supportere dine kolleger med projekter på tværs af hele forretningen? Så er det dig, vi søger.

Kan du arbejde på tværs af forretningsområder?
I ATP’s Project Office er vores mål er at sikre, at alle typer forandringer i vores projekter bliver håndteret effektivt og lander godt. Vi udvikler og vedligeholder vores leverancemodel og understøtter en sammenhængende tilgang til projektstyring i ATP, og så arbejder vi målrettet med metoder og discipliner inden for organisatorisk implementering.

Vi er bl.a. ansvarlige for, at vores processer, metoder og artefakter i leverancemodellen er tilgængelige og opdaterede, og vi faciliterer workshops, afholder kurser og introducerer projektledere og andre relevante stakeholders til ATP’s projektmetoder, projekt governance og arbejdet med organisatorisk implementering. 

Derfor er vi på udkig efter en ny erfaren kollega.

I jobbet vil dine opgaver konkret bestå i at:

  • drive og administrere leverancemodellen og dens end-to-end processer
  • sparre med procesejere om deres processer og sammenhænge til andre processer, så der er en rød tråd i leverancemodellen
  • oprette og opdatere diagrammer, processer, aktiviteter og artefakter i værktøjet QLM og sikre korrekt kildedokumentation i SharePoint
  • koordinere, udvikle og facilitere workshops samt afholde kurser og introduktionsforløb, fx onboarding af styregruppe og projektleder i projektopstart
  • løse opgaver inden for organisatorisk implementering.

Kan du gøre det komplekse forståeligt? 
Vi forstiller os, at du har en akademisk baggrund, og at du formår at oversætte tekniske og forretningsmæssige processer til praktisk anvendelige samarbejdsmodeller.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse, governance og metodik. Det er også et plus, men ikke et must, at du har en projektledelsescertificering, da vi i ATP benytter os af PRINCE 2 som projektledelsesmetode.

Det vigtigste er dog, at du:

  • er struktureret, løsningsorienteret og kan arbejde selvstændigt
  • er imødekommende og nysgerrig
  • er interesseret i teknologi og smarte løsninger
  • har kendskab til organisatorisk implementering 
  • har erfaring med metodeudvikling inden for projektledelse og forretningsprocesser
  • har evnen til at optimere processer og vedligeholde metoder.

Vil du spille en afgørende rolle i digitaliseringen af det danske samfund?
I Digital Solutions bliver du en del af noget større. Vi er et unikt fagligt fællesskab med mere end 500 it-, data- og digitaliseringsspecialister, der blandt andet jonglerer med kode, algoritmer og AI. Vi tester, udvikler og rykker grænserne for, hvad man kan med digitalisering, automatisering, selvbetjening og brugervenlighed til gavn for samfundet. 

Project Office er en del af enheden Delivery i Digital Solutions, hvor vi styrer, supporterer og tester alle tænkelige typer af projekter. Vi er den primære drivkraft bag udviklingen af livsvigtige velfærdssystemer til danskerne, en nøglespiller i implementeringen af tværgående digitale løsninger og den centrale koordinator i samarbejdet med eksterne IT-leverandører.

Det er sagt med andre ord os, der holder rytmen i vores it-projekter med oversigt og overblik. For det er udslagsgivende for pulsen i ethvert projekt, at projektkompetencerne er i top.

I Project Office er vi fire engagerede og dygtige kolleger. Vi er et nysgerrigt, udviklingsorienteret og engageret team, der er passionerede for at gøre en forskel for ATP. Vi har fokus på godt kollegaskab og insisterer på en venlig arbejdskultur – med nær ledelse, personlig udvikling, sammenhold og sundhed. 

Du vil opleve en spændende hverdag med forskellige typer af opgaver, hvor der er gang i mange ting på samme tid. Derfor vil din forståelse for organisatoriske processer og dine stærke samarbejdsevner komme i spil dagligt. 

I ATP er barren sat højt, både når det gælder faglighed, godt kollegaskab, trivsel og sundhed. Og vi tror på et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte - og det har vi. 

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke at sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, hvor du gerne kort må beskrive din motivation for at søge jobbet. 

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Pernille Laage Andersen på 91 35 56 35 eller på pead@atp.dk.

Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.  
#LI-hybrid

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder