Forretningsanalytiker, der kan facilitere udvikling og sikre stabil daglig drift
Er du en proaktiv analytiker, der er motiveret for at drive forretningsudvikling? Har du en solid forståelse for, hvordan forretningsbehov kan understøttes af tekniske løsninger? Og trives du i rollen som bindeled mellem forretning, IT og brugere? Så er det måske dig, vi leder efter.

Kan du være bindeled mellem forretning, it og brugerne?
Som forretningsanalytiker får du en central rolle i at forstå og oversætte forretningsbehov til konkrete løsninger, der skaber værdi for både organisationen og brugerne.
Du vil arbejde med en bred vifte af interne og eksterne interessenter for at skabe den bedst mulige brugerrejse og sikre en korrekt og stabil drift af vores løsninger, hvor vi fx administrerer feriekonto, barselsdagpenge og pension, eller behandler ansøgninger om lønrefusion.
Det er essentielt, at du både kan drive processer og facilitere udviklingen af nye automatiserede løsninger, men også har blik for at understøtte en stabil daglig drift.
Dine opgaver bliver:
- Porteføljestyring: Du vil nedbryde organisatoriske mål og behov til konkrete forretningskrav og udviklingsbehov, samtidig med at du følger op på opgaver og beslutningsprocesser. Du vil aktivt identificere flaskehalse og sikre, at vi hele tiden bevæger os i den rette retning.
- Analytiske opgaver: Du vil anvende dine solide analytiske evner til at samle og bearbejde data om fx brugerne, skabe rapporter og identificere forbedringsmuligheder. Du kan omsætte data til indsigt og hjælpe organisationen med at træffe velinformerede beslutninger.
- Formidling af kompleks viden: Du kommunikerer komplekse data på en letforståelig måde til forskellige målgrupper. Din evne til at formidle viden på tværs af faglige skel vil være afgørende for at sikre, at teamet – både it-specialister, jurister og kundeservicemedarbejdere - arbejder ud fra en fælles forståelse af forretningsværdien.
- Koordinering og dokumentation: Du vil være ansvarlig for at dokumentere afklaringer, beslutninger og krav. Det er også dig,der sørger for, at vi med god planlægning og kommunikation får koordineret på tværs af teams og holder ledelsen velinformeret.
- Tværorganisatorisk samarbejde: Du vil facilitere samarbejde mellem forskellige afdelinger, fx kundeservice eller it-afdelingen, og sikre sammenhæng i løsningerne på tværs af systemer og processer. Det kræver dybdegående kendskab til forretningen, lidt indsigt i det tekniske og gode samarbejdsevner.
Har du erfaring fra spændingsfeltet mellem forretning og it?
Vi forestiller os, at du har en kandidatuddannelse eller tilsvarende, og at du har erfaring fra en lignende rolle, hvor du har arbejdet tæt med både forretning og it.
Derudover er det vigtigt, at du:
- kan føre dialog med både kundeservicemedarbejdere, jurister og it-specialister for at sikre, at løsningerne opfylder de forretningsmæssige krav.
- har en solid procesforståelse og er en dygtig kommunikator, både mundtligt og skriftligt, og kan formidle komplekse emner på en enkel måde.
- er vant til at arbejde agilt og trives i et miljø, hvor du selv tager initiativ og sikrer fremdrift.
- er en naturlig teamplayer, der sparrer med kolleger og bidrager til faglig udvikling og videndeling i teamet.
Vi tilbyder et dynamisk og agilt arbejdsmiljø, hvor du vil have mulighed for at spille en central rolle i udviklingen af løsninger, der gør en reel forskel for både brugere og samfundet.
Kan du lide at samarbejde med forskellige fagligheder og lykkes sammen?
I afdelingen for forretningsudvikling i Pension & Sikring bliver du en del af et tæt samarbejde mellem forretningsanalytikere, kommunikationskonsulenter, ledelse og brugere. Vi arbejder strategisk og operationelt med ordningerne, og du vil bidrage til udvikling og drift af løsninger, der skaber værdi for både organisationen og samfundet.
Vi arbejder agilt i en matrixorganisation med flad struktur og ambitiøse mål. Her får du mulighed for at gøre en forskel fra dag ét, med plads til både sparring og fordybelse. Du vil få oplæring og støtte, samtidig med at vi sikrer fleksibilitet i forhold til både arbejdsliv og privatliv.
=dig? Send dit CV
Send os dit CV senest den 13. august. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi behandler henvendelser løbende og håber på hurtig opstart. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Anja Alstrøm på mail AALS@ATP.dk
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid