Forretningsanalytiker til Pension & Sikring
Vil du være med til at udvikle forretningen, optimere digitale løsninger og understøtte en stabil drift af nogle af Danmarks vigtigste ordninger, der sikrer borgerne økonomisk tryghed? Så er du måske den kollega, vi søger i Forretningsudvikling.

Kan du omsætte forretningsbehov til konkrete løsninger?
Som forretningsanalytiker i Pension & Sikring Forretningsudvikling i ATP spiller du en central rolle i at forstå forretningsbehov og omsætte dem til konkrete løsninger, der både gør hverdagen nemmere for brugerne og er effektiv for organisationen.
Du arbejder både med analyser, udvikling og drift i tæt samarbejde med kolleger på tværs af ATP.
Du driver processer og faciliterer fx udviklingen af nye, automatiserede løsninger, som også understøtter en stabil og driftssikker hverdag. Du understøtter, at de sociale ordninger som fx barselsdagpenge, feriepenge og pension fungerer bedst muligt og er lovmedholdelige – både teknisk og for dem, der bruger dem.
Som forretningsanalytiker vil du arbejde både strategisk og operationelt – og du får mulighed for at sætte dit præg på alt fra analyse til implementering.
Helt konkret bliver dine opgaver at:
- Analysere ændringsønsker fra fx kundeservice og forretning. Du kan omsætte data til indsigt og hjælpe organisationen med at træffe velinformerede beslutninger.
- Bruge data og fx udarbejde årsagsanalyser af fejl i driften og identificere forbedringsmuligheder.
- Planlægge og koordinere fx årlige brevudsendelser og andre årshjulsaktiviteter i driften.
- Dokumentere og formidle afklaringer, beslutninger og forretningsprocesser, så både kolleger og ledelsen er velinformeret.
- Facilitere samarbejde i en stor organisation og på tværs af afdelinger og teams. Herunder håndtere forskellige interessenter i fx kundeservice, jura og it-afdeling.
Har du blik for både brugeroplevelse og effektive arbejdsgange?
Du har erfaring fra en lignende rolle, hvor du har haft fokus på forretningsudvikling, procesoptimering og digital understøttelse. Du har et godt blik for den gode brugeroplevelse sammen med et blik for optimering af administrative arbejdsgange.
Derudover kan du sætte flueben her:
- Du er udviklingsorienteret med sans for helheden og kan formidle komplekse emner på en enkel måde – både skriftligt og mundtligt.
- Du er struktureret, proaktiv og selvkørende – med fokus på at tage initiativ og sikre fremdrift i leverancerne.
- Du er en naturlig teamplayer, der trives med at samarbejde på tværs af fagligheder og tager ansvar for, at opgaver bliver løst.
- Du har erfaring med at sætte dig ind i lovgivning og uddrage det essentielle i forhold til at udvikle nye løsninger.
- Du har erfaring med projektarbejde, analyse og procesarbejde, gerne i en kompleks organisation.
Kan du lide at samarbejde med forskellige fagligheder og lykkes sammen?
Du bliver en del af afdelingen for forretningsudvikling i Pension & Sikring. I dagligdagen arbejder du ind i en matrixorganisation med et team med flad struktur med mange forskellige fagligheder, som fx kommunikationskonsulenter, jurister og it-udviklere.
Hos os får du mulighed for at gøre en forskel fra dag ét, med plads til både sparring og fordybelse. Du vil få oplæring og støtte, samtidig med at vi sikrer fleksibilitet i forhold til både arbejdsliv og privatliv.
I afdelingen både griner vi og har høje ambitioner for vores arbejde. Faglighed er et nøgleord, og vi sætter pris på at sparre om den gode løsning. Fordi du som forretningsanalytiker er ”brobygger” mellem forretning og it-udvikling, vil du i dagligdagen have en meget stor kontaktflade, og vores hverdag foregår derfor lige så ofte til møder og workshops med kolleger fra andre afdelinger i ATP som på vores egne pladser.
=dig? Send os dit CV
Send os dit CV senest den 20. oktober. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi forventer at holde samtaler i uge 44 og 45 og er klar til din første arbejdsdag, så snart du er.
Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Anja Alstrøm på mail AALS@ATP.dk
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid