Juridisk konsulent til arbejdet med de statslige ordninger i Udbetaling Danmark

Vil du arbejde med juraen bag statens ordninger, hvor lovgivningen er kompleks? Kan du både dykke dybt efter rigtige svar og være brobygger mellem mange interne og eksterne parter? Så er du den jurist, vi søger i Udbetaling Danmarks juridiske afdeling.

Kan du omsætte jura til løsninger, der gør en forskel? 
I Udbetaling Danmarks juridiske afdeling arbejder vi med juraen bag nogle af landets vigtigste velfærdsordninger. 
Nu søger vi en jurist, der vil være med til at løse de juridiske opgaver på de statslige ordninger. Her er der tale om flere forskellige ordninger, en kompleks og til tider svært tilgængelig lovgivning

Det her er jobbet for dig, der både kan agere juridisk arkæolog og dykke ned for at finde svarene i det vanskelige og mangeartede – og kan lide at være brobygger og garant for godt samarbejde mellem kundeservice, produktudvikling og resten af forretningen.   

Men du er ikke alene om opgaven. For du bliver del af en afdeling, hvor vi er 26 jurister, der arbejder på tværs af Udbetaling Danmarks mange ordninger, og du kommer til at arbejde tæt sammen med 4 engagerede jurister om at understøtte   de statslige ordninger gennem juridiske analyser, høringssvar, afklaringer og bidrag til udvikling af it-systemer.
Dine opgaver bliver mere konkret at:

  • arbejder   med ny lovgivning
  • lave juridiske vurderinger af områdets regler 
  • bistå med juridiske afklaringer, når fagområdets it-systemer skal tilpasses
  • bistå med juridiske afklaringer, når der skal udarbejdes processer for behandling af sagerne 
  • håndtere sager om diverse administrative forhold. 

Er du både analytiker og brobygger?
Du er erfaren jurist og har måske allerede erfaring med forvaltnings- eller offentligret, men vigtigst er din lyst til at kaste dig over et område, hvor lovgivningen er kompleks, og løsningerne skal findes i tæt samspil med mange forskellige fagligheder. Du sætter pris på samarbejde med mange forskellige fagligheder, vidensdeling og sparring og vil gerne være en del af et juridisk fællesskab. 

Du bliver motiveret af at arbejde i dybden og sætte dig grundigt ind i forskelligartede juridiske områder, hvor du finder frem til de rigtige svar – men du evner også at formidle dine analyser og resultater klart, så andre fra kunderådgiver til systemansvarlige kan bruge dem i praksis. 

Du tager ansvar og får tingene til at ske. Og så bliver du motiveret af at bruge din juridiske faglighed til at skabe løsninger, der ikke bare fungerer her og nu – men også er med til at fremtidssikre Udbetaling Danmarks statslige ordninger.

Vil du arbejde til gavn for samfundet?
I ATP er du en del af noget større. Vi sætter barren højt – både når det gælder faglighed, ambitioner og trivsel. Vi tror på et arbejdsliv i balance, og vi giver dig fleksibilitet med plads til den enkelte.

I Udbetaling Danmark bliver du en del af et juridisk fagligt fællesskab med 26 jurister i afdelingen og mere end 300 jurister på tværs af ATP. Du får kolleger, der gerne deler viden, udfordrer hinanden og løser vigtige samfundsopgaver

Lige nu sidder vi på ATP’s kontor i Allerød, men flytter til Hillerød i efteråret 2025, hvor du vil få din hverdag.

Vi har plads til alle typer af jurister, for vi tror på, at en arbejdsplads i balance kræver diversitet og plads til den enkelte. Vi har en flad struktur, frihed og en fleksibilitetsordning. Vi tilbyder 18% i arbejdsgiverbetalt pension, løn efter DJØFs overenskomst, sundhedsforsikring, mulighed for tilkøb af ekstra feriefridage og en plads i et stærkt fagligt netværk på tværs af ATP. De konkrete muligheder aftales i samspil med din leder .

=dig? Så send os dit CV
Send os dit CV senest søndag den 19. oktober   . Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces   , og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart snarest muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sektionschef Louise Nørlem Simonsen på tlf. 2067 0074 eller mail lsi@atp.dk. 

 

Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.

#LI-hybrid
 

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder