Juridisk konsulent til komplekse klagesager og faglig sparring i Udbetaling Danmark
Har du juridisk erfaring med offentlig administration? Trives du med at dykke ned i klagesager og skærpe kvaliteten af afgørelser? Og har du blik for at omsætte juraen til læring, der løfter en hel organisation? Så er du den jurist, vi søger i Udbetaling Danmark.
Din rolle:
I afdelingen Kvalitet & Klager behandler vi klagesager om pension, familieydelser, boligstøtte, barselsdagpenge og opkrævning. Kort fortalt sætter vi retssikkerhed og læring i centrum – og arbejder for, at vores kunder får en korrekt afgørelse, hver gang.
Vi er optaget af at behandle klager korrekt og effektivt – og at omsætte vores viden fra sagerne til konkrete forbedringer i sagsbehandlingen. Lige nu søger vi en jurist til vores pensions-team, der behandler klagesager om bl.a. folke- og førtidspension.
Som jurist får du derfor en central rolle i at:
- behandle til tider komplekse klager og sikre den juridiske kvalitet i vores afgørelser
- vurdere og udlede læring fra Ankestyrelsens afgørelser – og i nogle tilfælde tage dialogen direkte med Ankestyrelsen
- sparre med både kunderådgivere og jurister om konkrete afgørelser og juridiske problemstillinger
- give feedback til kolleger for at sikre høj juridisk kvalitet på tværs af organisationen
- sikre overholdelse af lovpligtige frister og bidrage til en effektiv og korrekt klagesagsbehandling.
Du er:
Vi forestiller os, at du er cand.jur., og at du har erfaring med forvaltningsret og offentlig administration.
Derudover:
- har du en høj faglig standard og går op i kvaliteten af det, du afleverer
- er du motiveret af at løse og forstå komplicerede problemstillinger
- er du samarbejdsorienteret og i stand til at arbejde både selvstændigt og individuelt
- er du god til at formidle jura klart og præcist - både på skrift og i tale.
Vi stiller høje krav til din faglighed og forventer, at du tager ansvar, stiller spørgsmål og udvikler dig selv og de fællesskaber, du bliver en del af. Vi ved nemlig, at engagerede medarbejdere er altafgørende for, at vi når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver.
Du får:
Som jurist i ATP bliver du en del af et fantastisk fællesskab af mere end 300 jurister på tværs af landet.
Du hører til afdelingen Kvalitet & Klager, hvor vi er 23 medarbejdere i form af jurister og kunderådgivere fordelt i 5 teams. Vi modtager hvert år ca. 12.000 klager på Udbetaling Danmarks fagområder. Nogle klagekategorier behandles af medarbejderne i Kvalitet & Klager og en stor del behandles ude i landets fem centre med os på sidelinjen.
Vi har plads til alle typer af jurister, for vi tror på, at en arbejdsplads i balance kræver diversitet og plads til den enkelte. Vi har en flad struktur, frihed og en fleksibilitetsordning. Vi tilbyder 18% i arbejdsgiverbetalt pension, sundhedsforsikring, mulighed for tilkøb af ekstra feriefridage og en plads i et stærkt fagligt netværk på tværs af ATP. De konkrete muligheder aftales i samspil med din leder.
Dit næste skridt? Send dit CV
Send os dit CV og eksamenspapirer senest torsdag den 4. december. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi håber på opstart hurtigst muligt. Vi behandler ansøgningerne løbende, og planlægger at afholde 1. samtaler i uge 50 og 2. samtaler i uge 51.
Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Britt Hegelund på tlf. 22 61 53 56 eller mail brhe@atp.dk.
Af sikkerhedsmæssige årsager og for at beskytte værdier og datainfrastruktur indhenter ATP straffeattest på alle inden ansættelse, ligesom vi i forbindelse med indgåelse af kontrakten beder om at se en kopi af dit pas. Straffeattesten må ikke give anledning til bemærkninger og slettes umiddelbart efter, at den er vurderet.
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid