Jurist til arbejdet med kvalitet, retssikkerhed og udviklingsopgaver i Udbetaling Danmarks juridiske afdeling
Kan du navigere i kompleks lovgivning og gøre juraen brugbar i praksis? Har du lyst til at arbejde med nogle af de mest centrale velfærdsområder i Danmark? Og vil du være del af et unikt fagligt netværk og en arbejdsplads, der har fokus på digitalisering og automatisering i afgørelser og sagsbehandling? Så er det måske dig, vi søger.

Kan du oversætte juraen til løsninger?
I Udbetaling Danmarks juridiske afdeling arbejder vi med de vigtige velfærdsområder, der administreres af Udbetaling Danmark. Det er ydelser som pension, boligstøtte, familieydelser og barselsdagpenge. Her er lovgivningen kompleks, og vi har i høj grad fokus på digitalisering og automatisering i afgørelser og sagsbehandling.
Lige nu søger vi dig, der vil have et job med forskelligartede opgaver under overskriften kvalitet i sagsbehandlingen.
Dine opgaver spænder fra sparring med kundeservice om enkelte komplekse sager til større udviklingsprojekter fx i forbindelse med ny lovgivning eller ændrede sagsgange, der skal implementeres i Udbetaling Danmarks administration. Vi har en målsætning om at få gode kundeoplevelser til at gå hånd i hånd med retssikkerheden.
Konkret betyder det, at du bl.a.:
- udarbejder høringssvar om ny lovgivning
- laver juridiske vurderinger af områdets regler
- deltager i samarbejdet med vores klageinstans
- bistår med juridiske afklaringer, når fagområdets it-system skal tilpasses, og når der skal udarbejdes arbejdsgange og processer for behandling af sagerne, samt kommunikation til borgerne
- håndterer sager fra fx Folketingets Ombudsmand om administrative forhold.
Er du selvkørende og i stand til at samarbejde på tværs af faggrupper?
Du er uddannet jurist og har måske allerede kompetencer inden for de forvaltnings- og offentligretlige områder og GDPR.
Kendskab til faglovgivningen er ikke en forudsætning – det allervigtigste er, at du har lyst til at kaste dig over et nyt område og arbejde på tværs af faggrupper.
Du har et ønske om at bruge dine juridiske kompetencer til gavn for rigtig mange danskere og vil sammen med os styrke sagsbehandlingen i Udbetaling Danmark.
Du trives i en hverdag med forskelligartede opgaver, hvor du bevarer overblikket og fokuserer på at finde de rette løsninger. Du synes, det lyder spændende at arbejde med digitalisering af lovgivning, og så tager du ansvar for dine opgaver og sikrer, at du kommer i mål med dem.
Vil du arbejde for den økonomiske grundtryghed i Danmark?
I Udbetaling Danmark er du vigtig for understøttelsen af den danske velfærdsmodel. På tværs af landet er vi lidt over 1000 medarbejdere, der rådgiver borgere, sagsbehandler og optimerer de it-systemer, der får velfærden i Danmark til at fungere.
Nye love, ny politik, ny teknologi, nye muligheder. Vi flytter os konstant, men vi flytter også samfundet, når vi administrerer, justerer og udvikler de velfærdsløsninger, der gør det trygt og nemt at være i kontakt med det offentlige Danmark.
Vi digitaliserer og automatiserer, og det stiller krav til os som jurister, men skaber også mulighed for udvikling inden for forskellige juridiske kompetencer.
Du bliver en del af en afdeling, hvor vi er 25 jurister, der er opdelt i to sektioner, der igen er opdelt i mindre teams. Hvert team har ansvaret for at løse juridiske opgaver inden for et af Udbetaling Danmarks sagsområder. Du bliver en del af sektionen Bolig & Pension og skal løse opgaver på boligstøtteområdet. Lige nu arbejder vi på vores kontor i Allerød, men vi flytter til Kongens Vænge i Hillerød i efteråret 2025.
Du har et solidt juridisk fællesskab i ryggen, der vil bidrage med god onboarding, oplæring og løbende sparring om dine opgaver, og så bliver du en del af netværk af 300 jurister på tværs af hele ATP.
Du bliver ansat på gældende overenskomst mellem ATP og Djøf.
=dig? Så send os en ansøgning
Send os dit CV hurtigst muligt, da vi behandler ansøgninger løbende og tager opslaget ned, når den rigtige kandidat er fundet
Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sektionschef Louise Nørlem Simonsen på tlf. 20 67 00 74 eller mail lsi@atp.dk.
Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.
#LI-hybrid