Kommunikationskonsulent til borger- og interessentkommunikation i Arbejdsmarkedets Erhvervssikring

Kan du sætte dig i kundens sted og kommunikere klart og tydeligt? Har du solid forretningsforståelse? Og kunne du tænke dig et job, hvor du bliver medansvarlig for vores kommunikation til kunder og interessenter? Så er det dig, vi søger.

Kan du formidle komplekst indhold på en letforståelig måde?
Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (AES) er et særskilt specialområde i ATP, der behandler arbejdsskadesager. Vi træffer afgørelser om erstatning, når mennesker er kommet til skade eller er blevet syge af deres arbejde. 

I AES ønsker vi at styrke vores kommunikation på web og nye brugerrettede løsninger, og derfor er vi lige nu på udkig efter en ny kollega til rollen kommunikationskonsulent. Dig, der kan formidle komplekst indhold på en letforståelig måde og som vil være medansvarlig for kommunikationen til vores mange kunder og interessenter. 

Konkret bliver dine arbejdsopgaver at: 

  • være med til at sikre, at vores kommunikation og budskaber er koordineret og sammenhængende på tværs af kanaler, fx breve, web, selvbetjening og telefon
  • afdække forretningens og interessenternes behov for kommunikation i forbindelse med vores løsninger og services
  • drive mindre kommunikationsprojekter, hvor du planlægger udrulning i interne og eksterne kanaler samt udarbejder indholdet med input fra forretningen og det juridiske team
  • løse konkrete kommunikationsopgaver, herunder at skrive indhold til web, udarbejde præsentationer, bidrage til formuleringer i breve mv.
  • arbejde datadrevet, fx med effektmåling af vores kommunikationskanaler. 

Får du tingene til at ske, og har du gode samarbejdsevner?
Der kan være flere veje til rollen som kommunikationskonsulent, men vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for kommunikation. Derudover ser vi også gerne, at du har solid erfaring fra en tilsvarende stilling.

For at lykkes i rollen er det centralt, at du: 

  • kan målrette din kommunikation effektivt til forskellige målgrupper 
  • er struktureret og i stand til at koordinere og planlægge egne og evt. andres opgaver
  • får tingene til at ske, kan se sammenhænge og har gennemslagskraft 
  • har fokus på stakeholder management både internt og eksternt. 

Du har en naturlig nysgerrighed, interesserer dig for at forstå forretningen og kan finde brugervenlige og kreative løsninger, der gør komplekse problemstillinger lettere at forstå. Derudover har du en interesse i at forstå og formidle juridiske tekster på en måde, så din modtager forstår reglerne og processerne omkring dem. 

Vil du arbejde til gavn for samfundet?
I AES går vi på arbejde for den enkelte og samfundet. Hvert år træffer vi mere end 50.000 afgørelser, og vi ved, at hver eneste afgørelse har stor betydning for det menneske, som er kommet til skade. Med ansvaret følger et meningsfuldt arbejdsliv. Det er vi stolte af at kunne tilbyde. 

Som vores nye kollega bliver du en del af et team bestående af syv kolleger, der arbejder med et stærkt kunde- og interessentfokus. Du bliver en del af en afdeling i området AES Forretningsudvikling, hvor vi understøtter og udvikler de løsninger, som anvendes af vores eksterne kunder og interne brugere. Vi arbejder for at gøre det nemmere for kunderne at være i kontakt med os, bl.a. gennem enkel kommunikation og intuitive og effektive løsninger. 

Du vil blive en del af et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi lykkes sammen, og hvor nærværende ledelse og godt kollegaskab går hånd i hånd med de høje faglige ambitioner. Du kommer ind i en stor organisation med mulighed for at bidrage til mange forskellige arbejdsopgaver og med plads til at udvikle dig og udforske nye karrieremuligheder undervejs – i AES og i hele ATP Koncernen.  

I ATP tilbyder vi et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte. Det har vi. Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov.

=dig? Så send en ansøgning
Du behøver ikke sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende senest den mandag den 3. juni. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart i september. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lone Ernst på tlf. 29 13 81 96 eller mail loe@atp.dk.

#LI-hybrid
Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende. 

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder