Kommunikationskonsulent til borgerrettet kommunikation i Udbetaling Danmark

Vil du arbejde datadrevet med borgerettet kommunikation? Mestrer du enkel formidling af komplekst, fagligt stof til borgere og arbejdsgivere? Har du blik for kundens behov og korrekte kommaer? Så er det dig, vi søger til rollen som vores næste kommunikationskonsulent.

Kan du formidle komplekst indhold på en letforståelig måde? 
Vi er på udkig efter en dygtig og engageret kollega, der brænder for at arbejde med borgerrettet kommunikation. Du får ansvaret for at formidle vigtig information til vores borgere og arbejdsgivere gennem forskellige kanaler, herunder borger.dk, virk.dk, selvbetjeningen Min Barsel og breve. 

Du vil være en central aktør i at sikre, at vores kommunikation er klar, præcis og tilgængelig for alle borgere, hvilket kræver en kombination af tekniske færdigheder og evnen til at formidle komplekst indhold på en letforståelig måde.

Mere konkret bliver dine opgaver at:

  • arbejde med borgerrettet kommunikation, bl.a. via borger.dk, selvbetjeningen Min barsel og breve
  • indgå i projekter og udviklingsopgaver, hvor du får kommunikation som ansvarsområde
  • arbejde med kunderejser og optimere vores kommunikation på baggrund af kundeindsigter  
  • arbejde datadrevet, fx med måling af vores kommunikationskanaler.

Har du det sorte bælte i kommunikation? 
Du har en relevant videregående uddannelse og gerne erfaring fra lignende stillinger. Og så er din evne til at formidle komplekse emner på en letforståelig måde helt essentiel. 

Som nøgleperson i vores kommunikation med barslende forældre vil du være med til at sætte standarden og få betydelig indflydelse på både din dagligdag og dine opgaver. Det er også vigtigt, at du sikrer fremdrift og trives med at have en drivende rolle på opgaverne. Vi lægger vægt på høj kvalitet i vores kommunikation, og det forventes, at du har styr på grammatikken og sætter kommaerne rigtigt.

For at trives i rollen er det afgørende, at du kan:

  • formidle komplekst fagligt indhold til både borgere og arbejdsgivere
  • samarbejde effektivt med jurister, forretningsspecialister og kunderådgivere
  • jonglere mellem forskellige drifts- og udviklingsopgaver med lethed
  • analysere kundens behov og dykke ned i komplekse problemstillinger
  • levere letforståelig kommunikation og demonstrere teknisk snilde
  • sikre kontinuerlig fremdrift og samle trådene for at opnå succes.

Vil du arbejde til gavn for samfundet og den enkelte?
Udbetaling Danmark er en del af ATP. ATP Koncernen er Danmarks største pensionsselskab og administrationshus. Vi løser opgaver for næsten alle borgere og virksomheder i Danmark. Årligt er vi i kontakt med knap halvdelen af alle danskere, fordi de fx modtager familieydelser, barselsdagpenge, pension, har en arbejdsskade eller skal have udbetalt feriepenge. Det betyder, at to ud af tre velfærdskroner, der udbetales i Danmark, administreres af ATP.

I vores sektion Produktudvikling Barsel er vi 17 dedikerede medarbejdere med tætte samarbejdsrelationer til forskellige faggrupper som jurister, data governance, løsningsarkitekter og test. Vi prioriterer et godt samarbejde og en positiv arbejdskultur højt, samtidig med at vi arbejder effektivt og målrettet. 

I teamet 'Kommunikation & breve', som du bliver en del af, er vi to kommunikationskonsulenter, fire brevspecialister og en teamleder. Vi er ambitiøse og værdsætter en uformel omgangstone i vores arbejde.

I ATP er barren sat højt, både når det gælder ambitioner og trivsel. Vi tror på et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte - og det har vi.

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke at sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende til os senest den 5. maj. 

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lise Frydensberg på tlf. 51 66 63 92 eller mail lfd@atp.dk. 

Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.  
#LI-hybrid

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder