Kunderådgiver til at udarbejde arbejdsevnevurderinger i ansøgninger om Seniorpension
Har du erfaring som sagsbehandler – måske som socialrådgiver eller socialformidler? Vil du bruge din faglighed til at behandle sager for nedslidte borgere og tage del i en vigtig samfundsopgave? Så er det dig, vi leder efter.

Vil du behandle sager om seniorpension for nedslidte borgere?
I Seniorpension foretager vi arbejdsevnevurderinger for nedslidte borgere, der nærmer sig folkepensionsalderen. Vi er siden 2021 lykkes med at sætte standard for effektiv, god og ensartet sagsbehandling på tværs af landet.
Og lige nu er vi på udkig efter en erfaren kunderådgiver til vores sagsbehandling.
Dine opgaver bliver at:
- forholde dig til lægefaglig dokumentation og udarbejde vurderinger ift. arbejdsevne
- have telefonisk kontakt med borgere, både som led i sagsbehandling og i vejledning om ordningen
- varetage kontakten med sagsbehandlere rundt omkring i landets kommuner
- opsøge og varetage dialogen i forhold til sundhedsfaglig og juridisk sparring fra fx læger fra Social Medicinsk Center og jurister i ATP
- træffe afgørelser i henhold til lovgivningens intentioner.
Er du en erfaren kunderådgiver?
Du har erfaring med sagsbehandling og trives i rollen, hvor du bruger dine socialfaglige, juridiske eller sundhedsfaglige færdigheder.
Det er vigtigt, at du:
- kan finde kernen i en sag og skelne det væsentlige fra det uvæsentlige, fordi du til tider skal orientere dig i store mængder af information og dokumenter
- har gode skriftlige kompetencer, da dine vurderinger skal være letforståelige for både borgeren og dine kolleger
- gode samarbejdsevner, fordi du vil samarbejde med mange forskellige fagligheder som jurister, sagsbehandlere, koordinatorer, forretningskonsulenter og ledere
- er interesseret i lovgivning på beskæftigelsesområdet.
Hvis du har erfaring med seniorpension eller lignende ordninger som fx flexjob, ledighedsydelse eller sygedagpenge, er det en fordel, men ikke et krav.
Vil du arbejde til gavn for samfundet?
Seniorpension er en ordning, der er målrettet borgere, som nærmer sig folkepensionsalderen. Vi modtager ansøgninger, foretager arbejdsevnevurderinger og træffer afgørelser om seniorpension. Vi har med andre ord ansvaret for afgørelsen om seniorpension.
Vi tænker nyt og bruger viden og teknologi til at levere høj kvalitet og løbende optimere vores løsninger og services, så vi skaber de bedste velfærdsløsninger for samfundet.
Du bliver en del af en afdeling, hvor vi er 48 kolleger, som er alt fra sagsbehandlere og kunderådgivere til jurister og forretningskonsulenter. Lige nu arbejder vi på vores kontor i Allerød, men vi flytter til Kongens Vænge i Hillerød i efteråret 2025.
Vi glæder os til at få dig med ombord i et fagligt fællesskab, hvor samspil, godt kollegaskab og nærværende ledelse går hånd i hånd med høje faglige ambitioner.
=dig? Så send os dit CV
Send os dit CV senest søndag den 27. juli . Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi holder samtaler i uge 32 og 34 og håber på opstart 1. oktober. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Marianne Wiemann på tlf. 24 41 90 20 eller mail mww@atp.dk eller frem til den 11. juli sektionschef Signe Jensen på tlf. 29 25 89 46 eller mail sdj@atp.dk.
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid