Leder til produktudvikling af løsningen bag studiegæld

Vil du være med til at implementere det nye it-system til Studiegæld, der sikrer opkrævning af gæld, når borgeren har optaget studielån? Og kan du lede, motivere og udvikle specialister? Så er du den sektionschef, vi søger.

Vil du arbejde med løsninger, der gavner både borgere og sagsbehandlere?
I Udbetaling Danmark er du vigtig for understøttelsen af den danske velfærdsmodel. Vi udbetaler 250 mia. kroner og betjener 2,4 mio. borgere, og vi vil sætte standarden for effektiv offentlig administration og for digitale velfærdsløsninger, der gør det trygt og nemt at være kunde. 

Som sektionschef i Produktudvikling Studiegæld bliver du leder for det team, der er ansvarlig for løsningen, der opkræver studiegæld og for meget udbetalt SU.  

Du kommer ind på et tidspunkt, hvor vi overgår fra gammelt system til nyt system og ny organisering, og det skal du hjælpe os med. Vi er i gang med en forandring, der vil gøre det mere smidigt for borgerne at tilbagebetale deres gæld – og for sagsbehandlerne at opkræve gælden.

Mere konkret bliver dine opgaver:

  • at lede, motivere og udvikle 8-15 medarbejdere, der arbejder som forretningsspecialister, proces- og brev-specialister – og derudover opgavelede for projektledere, it-arkitekter og jurister allokeret til teamet.
  • at etablere afdelingen og være med til at skabe fælles retning. Du kommer ind som leder i et team, der tidligere har været en del af et andet område, men nu etableres som en selvstændig afdeling med et nyt system. Du skal skabe klare rammer, sikre en stabil drift og drive udviklingen fremad – samtidig med, at du får etableret gode samarbejdsrelationer på tværs.
  • konsolidering og overgang fra gammelt til nyt. Det nye system til studiegæld er færdigt ultimo 2026/primo 2027, og som leder skal du balancere mellem det eksisterende og det nye. Du skal drifte og vedligeholde det gamle system, og når vi nærmer os ’go live’, skal du sikre konsolidering og ibrugtagning af det nye system.
  • at samarbejde med interessenter internt og eksternt. Du skal samarbejde med både Kundeservice og systembrugere i vores afdeling i Frederikshavn, men du skal også samarbejde med den eksterne leverandør af Studiegældssystemet og relevante interessenter og opdragsgivere (Uddannelses- og Forskningsstyrelsen og Gældsstyrelsen).

Har du erfaring med ledelse af både specialister og forandringer?
Du har en relevant akademisk uddannelse, erfaring med systemansvar af it-systemer og leverandørstyring, og erfaring med ledelse af specialister. 

Derudover:

  • har du erfaring med håndtering af og ledelse af forandringer, for du kommer ind i en tid, hvor både vores organisering og systemer er nye.
  • har du gode samarbejdsevner, da du skal samarbejde med forskellige fagligheder (internt og med en ekstern leverandør og samarbejdspartnere (Uddannelses-  og Forskningsstyrelsen og Gældsstyrelsen).
  • kan du arbejde struktureret og målrettet  , for du skal sætte mål for vores løsninger og projekter. Du kan sikre, at vi arbejder henimod et fælles mål, og du lægger planerne – på både kort og lang sigt – så vi sikrer, at vi når målet.

Vil du arbejde til gavn for samfundet?
I Udbetaling Danmark er vi på tværs af landet lidt over 1000 medarbejdere, der rådgiver borgere, sagsbehandler og optimerer de it-systemer, der får velfærden i Danmark til at fungere. 

Her kan du møde nogle af kollegerne i Udbetaling Danmark: https://film.atp.dk/video/113575694/hvad-laver-vi-i-udbetaling-danmark 

Når du træder ind i en stor og kompleks organisation som vores, er der meget spændende at lære – uanset om du er jurist, kunderådgiver, forretningsspecialist eller skal lede dem.

Vi forventer ikke, at du har styr på alle reglerne inden for det område, hvor du kommer til at arbejde. Vi forventer til gengæld, at du er nysgerrig, engageret og læner dig ind i de faglige fællesskaber, du bliver en del af. 

I Produktudvikling er vi omkring 50 medarbejdere i to teams hvor du bliver sektionschef for det ene. Til daglig sparrer du med din lederkollega for det andet team i Produktudvikling og lederen for kundecentret i Frederikshavn. Lige nu sidder vi på ATP’s kontor i Allerød, men flytter til Hillerød i efteråret 2025, hvor du vil få din hverdag.

Du kan se frem til at blive en del af en arbejdsplads med mening, ambition og balance. Hvor barren sat højt, både når det gælder faglighed, eksekveringsevne, godt kollegaskab og nærværende ledelse.

For Udbetaling Danmark i ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

=dig? Så send os dit CV
Send os dit CV senest søndag den 17. august. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Underdirektør Mette Helmer på tlf. 23 31 90 43 eller mail mxh@atp.dk i uge 30, 31, 32 og 33.

Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid

 

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder