Medarbejder til sagsbehandling og rådgivning af borgere og virksomheder i International Social Sikring i Haderslev
Vil du arbejde i krydsfeltet mellem mennesker, jura og internationale regler? Vil du behandle sager for nogle af de største danske virksomheder? Og vil du have et job, hvor du gør en reel forskel? Så er du den kollega, vi søger.

Kan du arbejde med sager, der går på tværs af landegrænser?
I International Social Sikring (ISS) i ATP har vi et vigtigt ansvar: Vi træffer afgørelser om, hvornår borgere og arbejdstagere er socialt sikret i Danmark, når de arbejder på tværs af landegrænser. Det kan handle om rettigheder til pension, barsel eller familieydelser.
Med andre ord: Du er med til at sikre, at mennesker får de ydelser, de har krav på – også når livet og arbejdet foregår på tværs af lande.
Dine opgaver bliver at:
- behandle sager om social sikring i Danmark ved arbejde på tværs af grænser
- rådgive borgere og virksomheder telefonisk
- bidrage til forbedringer i arbejdsgange og service
- samarbejde tæt med kolleger i en mindre, specialiseret afdeling.
Kan du bevare overblikket i komplekse sager?
Du kan være nyuddannet eller have erfaring – vigtigst er, at du:
- arbejder struktureret og kan bevare overblikket i komplekse sager
- er skarp til skriftlig formidling på dansk
- kan kommunikere på engelsk (andre sprog er et plus)
- tager ansvar, men også er en holdspiller
- er nysgerrig, stiller spørgsmål og lærer hurtigt nyt.
Har du allerede erfaring med sagsbehandling i et lovreguleret område, er det en klar fordel.
Vil du have et meningsfuldt og udfordrende job?
ATP er Danmarks største pensions- og administrationshus. To ud af tre velfærdskroner, der udbetales i Danmark, går gennem os. Vi arbejder for næsten alle borgere og virksomheder i landet – og vi kombinerer høj faglighed med fokus på trivsel og udvikling.
Hos os får du:
- Et meningsfuldt job – hvor din indsats direkte betyder noget for borgere og virksomheder.
- Faglige udfordringer – du lærer hurtigt at navigere i EU-regler og komplekse sager.
- Variation i hverdagen – du arbejder både med sagsbehandling og rådgivning og kan byde ind på udviklingsopgaver som procesoptimering, kunderejser eller forbedring af kundebreve.
- Et stærkt team – vi sparrer, hjælper hinanden og prioriterer et godt arbejdsmiljø.
- Fleksibilitet og balance – vi sætter barren højt, men vi ved også, at energi uden for jobbet er vigtigt.
=dig? Send os dit CV
Send os dit CV senest mandag den 3. november. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart 1. januar 2026. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål, kan du kontakte sektionschef Pia Beiter Sebelin på tlf. 41 47 31 39 eller mail pias@atp.dk
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid #premium