Solution Analyst til at sikre data, drift og udvikling af digitale løsninger
Kan du analysere forretningsbehov, specificere krav og omsætte viden til it-løsninger? Vil du arbejde med landets mest omfattende datagrundlag og være med til at sikre velfærdsydelser i verdensklasse? Så er du én af de Solution Analysts, vi søger.

Vil du udvikle digitale velfærdsløsninger til gavn for samfundet?
Som vores nye Solution Analyst skal du omsætte data og tværgående viden om ATP’s forretning til løsninger og processer, der i sidste ende gør det nemt at være borger og virksomhed i Danmark.
Du analyserer forretningens behov, kravspecificerer nye it-løsninger og optimerer eksisterende.
Du kommer ikke til at programmere. Det er der andre, der klarer. Du er specialisten, der kan forstå data, it og forretningens behov, og så kan du bidrage med omkostningseffektive løsninger, hvor vi ikke går på kompromis med kvaliteten.
Helt konkret er det dig, der:
- forstår processer og omsætter lovgivning til forretningsregler
- udarbejder konsekvensanalyser og kommunikerer ændringer og driftsfejl
- optimerer udnyttelse af den forretningsmæssige brug af data på tværs af organisationen
- forstår og anvender komplekse datamodeller.
Vi forventer ikke, at du kan det hele på forhånd, og vi sørger selvfølgelig for en god og grundig onboarding.
Kan du skabe det sammenhængende fundament?
Der kan være flere veje til jobbet som vores nye kollega. Du har højst sandsynligt en videregående uddannelse. Det vigtigste er, at du har en solid dataforståelse og formår at understøtte vores interessenter i deres beslutningstagen for it-systemer, der understøtter administration og udbetaling af velfærdsydelser.
Du har måske erfaring fra en lignende stilling, fx som konsulent, der gør dig i stand til at gennemskue komplekse sammenhænge, samtidig med at du er metodisk og struktureret i din tilgang til opgaver.
Derudover er det dig, der:
- kan se tingene i et større perspektiv
- har tjek på SQL, Python eller andet dataanalyseværktøj
- har kendskab til datamodeller, regelmodellering og/eller kravspecifikationer
- har lyst til at arbejde i et udviklingsmiljø, hvor tingene går stærkt
- er klar til at bringe din viden i spil i samarbejde med kolleger fra andre områder.
Vi stiller høje krav til din faglighed, og du vil blive mødt af en forventning om at tage ansvar, stille spørgsmål og udvikle dig selv og de fællesskaber, du bliver en del af. Vi ved nemlig, at engagerede medarbejdere er altafgørende for, at vi når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver.
Vil du skabe velfærdsløsninger som giver økonomisk tryghed?
Du bliver del af Data Governance, der bidrager til arbejdet med data og kvalitet i ATP. Det gør vi med udgangspunkt i data, dataindsigt og tværgående viden om velfærdsydelser - mens vi benytter standardiserede metoder, kravstiller compliance og kontrollerer datakvalitet.
Vores vigtigste opgave er at understøtte udvikling og effektiv drift af de systemer og løsninger, som vores kolleger i Udbetaling Danmark anvender. Det er det, vi er gode til, og dét, du skal hjælpe os med.
Som vores nye kollega bliver du koblet på forskellige projekter og ordninger ude i forretningen. Vi har et godt fagligt fællesskab i teamet, som vi dyrker med såkaldte Fly Home Fridays, hvor vi er samlet og videndeler på tværs af de projekter, vi hver især arbejder med.
Du skal arbejde fra vores kontor i Hillerød og har mulighed for også – af og til - at arbejde hjemmefra. Vi mødes i vores team, hver anden fredag, når vi holder Fly Home Friday.
ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. Vi tror på, at en arbejdsplads i balance skaber plads til den enkelte. Hos os får du nær ledelse, fleksibilitet, et stort mandat og muligheden for at gøre en forskel.
=dig? Så send os dit CV
Send os dit CV hurtigst muligt. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi behandler henvendelser løbende og tager opslaget ned, når den rigtige kandidat er fundet. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Bettina Bruun på tlf. nr. 24 99 84 89 eller på bbu@atp.dk.
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid