Configuration Manager til infrastrukturen bag nogle af landets vigtigste systemer

Har du indgående kendskab til ITIL Configuration Management-processen? Vil du arbejde med nogle af landets vigtigste digitale systemer? Og er du en dynamisk holdspiller, der vil gøre det endnu bedre hver dag? Så er du den Configuration Manager, vi søger.

Arbejder du datadrevet med digital forretningsudvikling? 
I ATP står vi bag nogle af landets vigtigste digitale systemer. Det forpligter og stiller høje krav, når det handler om at beskytte borgernes data og sikre kritiske systemer for vores pensions- og investeringsforretning. Og her kommer du ind i billedet.

Som Configuration Manager bliver du en nøglefigur i at forme og vedligeholde vores configuration management-processer og database. Det er rygraden af vores it-infrastruktur, og din indsats vil være afgørende for at vores systemer fungerer optimalt og er opdateret i takt med den nyeste teknologi. 

Mere konkret bliver dine opgaver at:  

  • sikre løbende udvikling af configuration management-processen samt forankring i organisationen
  • sikre datakvalitet, løbende rapportering og etablering af og opfølgning på KPI’er
  • bruge data til at automatisere daglige processer 
  • modellere systemer i CMDB med relationer og relevant metadata 
  • arbejde med definition af Desired Baseline Configuration og sikre, at baseline ikke fraviges.

Har du indgående kendskab til ITIL Configuration Management-processen?
Der er mange veje til jobbet som Configuration Manager, men vi forestiller os, at du kommer fra en relevant it-uddannelse, og at du har erfaring fra en lignende stilling. 

Derudover er det vigtigt, at du:

  • har et indgående kendskab til ITIL Configuration Management-processen, og hvordan den understøtter de andre kernedriftsprocesser 
  • har erfaring med ServiceNow og kendskab CSDM-modellen vil være en fordel
  • kan tilegne dig forretningsforståelse og turde udfordre status quo
  • har en evne til at kommunikere effektivt på tværs af niveauer og funktioner i organisationen.

Din tilgang til opgaveløsning er struktureret, vedholdende og analytisk, og du forstår værdien i pleje af relationer med interessenter. Du er nysgerrig, udadvendt, og du trives med at arbejde i et teammiljø, hvor du kan bidrage med dine færdigheder og erfaringer.

Vil du arbejde med ny teknologi til gavn for samfundet?
Du bliver en del af Digital Solutions, der står bag de systemer, der får 2 ud af 3 velfærdskroner ud til danskerne, og vi spiller derfor en afgørende rolle i digitaliseringen af det danske samfund. Vi arbejder i fem enheder; Data, Delivery, Development, Technology og Operations, og du bliver del af den sidste.

Du kan læse mere om Digital Solutions her: https://www.atp.dk/digital-solutions.

Mere konkret vil du arbejde i sektionen Platform & Transition, der består af ITIL Proces managers, teknologiarkitekter og driftsspecialister. Sektionen er bl.a. ansvarlig for Service Configuration Management, Change Enablement, Release Management og Deployment Management. 

Vi er 21 medarbejdere i sektionen. Tonen er uformel, og arbejdsmiljøet er baseret på tillid og en ambition om at gøre det endnu bedre for hver dag.

Vi stiller høje krav til din faglighed, og du vil blive mødt af en forventning om at tage ansvar, stille spørgsmål og udvikle dig selv og de fællesskaber, du bliver en del af. Vi ved nemlig, at engagerede medarbejdere er altafgørende for, at vi når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver.

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende senest søndag den 2. juni. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Peter Laue Petersen på tlf. 61 96 26 30 eller mail laue@atp.dk eller Configuration Manager Lotte Friis Søe Olesen på tlf. 20 80 24 58 eller lfo@atp.dk.  


Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.  
#LI-hybrid

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder