Juridisk konsulent til International Social Sikring
Interesserer du dig for det internationale område, herunder folkeret og EU-ret? Vil du behandle sager for nogle af de største danske virksomheder? Og kan du sikre solid sagsbehandling og kundetilfredshed? Så er du måske den juridiske konsulent, vi søger til International Social Sikring i Haderslev.

Kan du overskue det komplekse og manøvrere i et spændingsfelt?
Som juridisk konsulent i International Social Sikring er du sparringspartner for sektionschefen og vores erfarne jurist, når du formidler relevant lovstof og løsninger/afgørelser ift. komplekse ansøgninger.
Du behandler komplekse ansøgninger om social sikring for ansatte, der arbejder uden for Danmark. I den forbindelse får du mulighed for at arbejde med konkret sagsbehandling i samspillet mellem dansk, europæisk og international ret.
Du kommer til at have opgaveansvaret, når du beskæftiger dig med de største danske virksomheder med væsentlig aktivitet i EU. Virksomhederne er meget optagede af social sikring i relation til deres medarbejdere samt virksomhedens forretningsgrundlag – og det er i det spændingsfelt, at du med et pragmatisk mindset får enderne til at mødes.
Konkret bliver dine arbejdsopgaver bl.a. at:
- kommunikere med udenlandske myndigheder om konkrete sager
- bistå med faglig kompetence med hensyn til regler og praksis vedrørende Danmarks aftaler om social sikring med en eller flere stater og yde bistand til Beskæftigelsesministeriet ved indgåelse af nye aftaler om social sikring; herunder indgåelse af administrative aftaler og udarbejdelse af blanketter dertil
- videreudvikle forretningsområdet sammen med sektionschefen og vores erfarne jurist samt tage ansvar for udvikling af sektionen og den enkelte medarbejder
- yde god og præcis vejledning til borgere og virksomheder både telefonisk og skriftligt
- indgå i den daglige drift med forskellige faglige opgaver.
Er du opsøgende og god til at skabe overblik?
Der kan være flere indgange til rollen som vores nye kollega, men vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for det juridiske område som fx cand.jur. eller cand.merc.jur. Måske er du nyuddannet eller har gjort dig dine første erfaringer som jurist i en myndighedsrolle.
Det vigtigste er, at du er opsøgende, vedholdende, argumenterende og i stand til at træffe beslutninger. Du bliver en god sparringspartner for dine kolleger og din leder. Du søger indsigt og forståelse og deler ud af din viden, så du motiverer dine kolleger.
Vil du arbejde for den økonomiske grundtryghed i Danmark?
I ATP løser vi opgaver for næsten alle borgere og virksomheder i Danmark. Årligt har vi kontakt med knap halvdelen af alle danskere, fordi de fx modtager familieydelser, pension, har en arbejdsskade eller skal have udbetalt feriepenge. To ud af tre velfærdskroner, der udbetales i Danmark, administreres af ATP.
International Social Sikring handler grundlæggende om, hvilket land man som borger og arbejdstager er berettiget til at få sociale ydelser fra. I International Social Sikring består opgaverne derfor primært i at træffe afgørelser om, hvor borgere er socialt sikret, når de arbejder på tværs af grænserne.
Du bliver en del af en stor organisation, som hele tiden forandrer og fornyer sig. Du vil desuden indgå i et velfungerende og ambitiøst team, hvor vi lægger vægt på viljen til at lykkes via videndeling og læring.
Som jurist i ATP bliver du desuden en del af et fantastisk fællesskab af mere end 300 jurister på tværs af forskellige afdelinger og adresser i Allerød, Frederikshavn, Haderslev, Hillerød, Holstebro, Vordingborg og Aarhus.
Du kan læse mere om, hvordan det er at arbejde som jurist i ATP her: https://www.atp.dk/karriere/jurist-i-atp
Hos os er der plads til, at du både kan give den en skalle i travle perioder og afspadsere i andre. Og så tilbyder vi 18% i arbejdsgiverbetalt pension, sundhedsforsikring, mulighed for tilkøb af ekstra feriefridage og en plads i et stærkt fagligt netværk på tværs af ATP.
I ATP er barren sat højt, både når det gælder ambitioner og trivsel. Vi tror på et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte – og det har vi.
=dig? Så send os en ansøgning
Send os dit CV og en ansøgning senest søndag den 21. september. Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart 1. november.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Pia Beiter Sebelin på tlf. 41 47 31 39 eller på mail pias@atp.dk.
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid #premium