Jurist til sagsbehandling og juridisk rådgivning i Udbetaling Danmark
Vil du arbejde med jura, der gør en forskel for borgere i hele landet? Har du lyst til at specialisere dig i et komplekst og vigtigt fagområde? Og trives du i et ambitiøst fagligt fællesskab med samarbejde på tværs? Så er du den jurist, vi søger til vores kontor i Holstebro.

Har du lyst til at fordybe dig i jura og gøre en forskel for borgere i Danmark?
I Udbetaling Danmark sikrer vi en korrekt, omkostningseffektiv og borger¬venlig administration af en lang række centrale velfærdsydelser – blandt andet pension, boligstøtte, barselsdagpenge, familieydelser og tjenestemandspension. Kort sagt er vi i dialog med borgerne gennem hele livet.
Lige nu søger vi en jurist til området for tjenestemandspension, der kan være med til at videreudvikle og styrke vores arbejde på området.
Vi leder efter dig, der ønsker at blive ekspert inden for fagområdet, trives med samarbejde og kan agere faglig sparringspartner for både ledelsen og et team af jurister, forretningskonsulenter og kunderådgivere.
Dine opgaver vil blandt andet være at:
- sagsbehandle og træffe afgørelser i komplekse sager om tjenestemandspension og supplerende understøttelser
- sparre med kunderådgivere om konkrete sager
- behandle klagesager.
I rollen vil du få en unik mulighed for at specialisere dig i et komplekst retsområde, udvikle dine juridiske kompetencer og blive en central faglig ressource – både internt i Udbetaling Danmark og for de borgere, vi er sat i verden for at hjælpe.
Trives du med komplekse sager og grundig sagsbehandling?
Du har en relevant juridisk uddannelse, fx cand.jur. eller cand.merc.jur. Måske er du nyuddannet, måske har du erfaring og kendskab til offentlig sagsbehandling og forvaltningsretlige principper. Erfaring fra anden offentlig ansættelse er en fordel – men ikke et krav.
Du motiveres af at arbejde med komplekse sager og har lyst til at lære et nyt og spændende område at kende. Du besidder et højt fagligt niveau, som du bringer i spil i både sagsbehandling og videndeling. Oplæring sker gradvist og i tæt dialog med afdelingens jurister, så du får løbende sparring og udvikling. Du har tålmodigheden og nysgerrigheden til at lære nyt og udvikle dig i takt med opgavens dybde.
På det personlige plan er du løsningsorienteret, beslutningsdygtig og god til at samarbejde på tværs af organisationen. Du kan strukturere og prioritere dine opgaver – også når tempoet er højt – og du trives med at fordybe dig i fagligt krævende juridiske problemstillinger.
Vil du arbejde til gavn for samfundet?
Udbetaling Danmark står for udbetalingen af 2 ud af 3 velfærdsydelser i Danmark. Vi skaber værdi for borgerne og sætter standarden for digitale velfærdsløsninger.
Din dagligdag bliver i afdelingen Statens Finansielle Ordninger, hvor du bliver en del af et lille juristteam. Afdelingen tæller i alt 33 engagerede kolleger – et fagligt fællesskab af jurister, kunderådgivere og forretningskonsulenter. Vi løfter i flok og samarbejder tæt på tværs af arbejdsområder og fagligheder.
Dit område bliver tjenestemandspension, men du bliver samtidig en del af et unikt netværk af mere end 300 jurister på tværs af ATP – fordelt på afdelinger og adresser i Aarhus, Allerød, Frederikshavn, Haderslev, Hillerød, Holstebro og Vordingborg.
I ATP er ambitionerne høje – både når det gælder resultater og trivsel. Vi tror på et arbejdsliv i balance med fleksibilitet og plads til den enkelte. Vi tilbyder 18 % arbejdsgiverbetalt pension, sundhedsforsikring, mulighed for at tilkøbe ekstra feriefridage samt adgang til et ambitiøst fagligt netværk.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde som jurist i ATP: https://www.atp.dk/karriere/jurist-i-atp
=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Vi tager opslaget ned, når vi har fundet vores nye kollega.
Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp
Vær opmærksom på, at vi inden ansættelse indhenter straffeattest, der ikke må give anledning til bemærkninger.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lene Noermark på tlf. 22 55 07 27 eller mail lnr@atp.dk.
Til annoncører og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig uopfordrede henvendelser om annoncering, kandidater, produkter og ydelser i forbindelse med stillingsopslag og rekrutteringer. Vi beder om, at dette respekteres, og at vores ledere og medarbejdere ikke kontaktes i den henseende.
#LI-hybrid #premium