VELKOMMEN TIL ATP - Individuel
Vi glæder os til at byde dig velkommen i ATP. Som nyansat hos ATP er det vigtigt, at du får orienteret dig om vores retningslinjer og øvrige arbejdsvilkår for arbejdspladsen, før du underskriver kontrakten. Orienter dig derfor på denne side, hvor vi har samlet de mest nyttige informationer og dokumenter om din opstart og ansættelse i ATP.

Informationer og dokumenter om din opstart og ansættelse i ATP
Din første arbejdsdag
Vi ser frem til at byde dig velkommen i ATP. Her kan du ganske kort læse om noget af det, som du møder den første dag.
På din første arbejdsdag møder du kl. 9.00 med mindre andet er aftalt. Da vi i ATP anvender adgangskort til at komme både ind, ud og rundt i bygningen, vil du blive hentet ved hovedindgangen.
Foruden at hilse på dine nye kolleger og samarbejdspartnere, vil dagen som udgangspunkt byde på en rundvisning i huset, og uddeling af de mere praktiske ting; din PC, telefon og andre arbejdsredskaber, der er nødvendige i dit arbejde.
Om formiddagen den første dag skal du have taget et billede, som bl.a. skal bruges til dit personlige adgangskort. Du vil få nærmere information om tid og sted, når du ankommer. Adgangskort skal til en hver tid bæres synligt, for at vise du er ansat.
Til frokost spiser vi sammen i kantinen, hvor du får mulighed for at opleve vores lækre kantineordning.
I løbet af dagen vil der også blive afsat lidt tid til, at du kan orientere dig på ’Medarbejderportalen’ (intranettet), hvor du på siden Ny i ATP, vil kunne læse nærmere om de første dage og andre praktiske informationer.
Kvartalsvist afholder vi i Hillerød et introkursus for nye medarbejdere, hvor du vil møde nogle af ATP’s direktører. De vil personligt byde dig velkommen til ATP og fortælle om ATP som virksomhed og som arbejdsplads. Er du tilknyttet et af vores øvrige centre, foregår introduktionen til ATP lokalt af din leder.
Pensionsordning og forsikring
Her kan du læse mere om, hvilken pensionsordning og forsikring du er dækket af i ATP.
Pension
ATP bidrager med 18 pct. af lønnen til din arbejdsmarkedspension.
Som medarbejder på individuel kontrakt kan du have mulighed for at vælge mellem PFA Pension, som er ATP’s firmapensionsleverandør eller de ordninger, der er tilknyttet overenskomsten for jurister, økonomer og magistre. Det vil fremgå af din kontrakt, om du har ovenstående valg, eller om din pensionsordning er obligatorisk i PFA Pension.
Læs mere om PFA pensionsordningen (18 procent) – fritvalg
Læs mere om PFA pensionsordningen (18 procent) – obligatorisk
Læs mere om pensionsordningen for jurister og økonomer
Læs mere om pensionsordningen for magistre
Pensionsordningen for magistre kræver dog, at du er optagelsesberettiget.
Se hvem, der er optagelsesberettiget
Du vil i forbindelse med din ansættelse modtage en standardpolice fra PFA, som danner baggrund for en rådgivningssamtale. Hvis du ikke vælger PFA, annulleres denne police efterfølgende. Senest 2 måneder efter din ansættelsesdato skal valg af pensionsordning foretages.
Forsikring
Alle medarbejdere i ATP er omfattet af PFA Helbredssikring. Helbredssikringen er en sundhedssikring, der blandt andet giver dig mulighed for at blive behandlet hurtigt på privathospitaler, privatklinikker og hos speciallæger.
Alle medarbejdere i ATP er omfattet af en forsikring ved kritisk sygdom (PFA). Forsikringen giver dig mulighed for at få udbetalt et beløb ved visse alvorlige sygdomme.
Da du har en pensionsordning i PFA, er du også omfattet af en gruppelivsforsikring. Denne forsikring sikrer dine efterladte, hvis du dør inden udgangen af den måned, hvori du fylder 70 år.
Øvrige ansættelsesvilkår
Som ansat på en individuel kontrakt er du omfattet af overenskomsten mellem ATP og Djøf/Magistre’s sociale vilkår.
I folderen 'Dig som medarbejder' herunder kan du læse et uddrag af ATP’s ansættelsesvilkår, lige fra ferieregler til muligheden for flyttefri og løn under barsel.
Valgfri goder
I ATP har vi en række forskellige medarbejdertilbud, lige fra en økologisk kantineordning, frugtordning til landsdækkende Fitnessrabataftaler. Samtidig tilbyder vi dig en række valgfrie goder i form af:
- Avis
- Ekstra feriefridage
- Erhvervskort
- Medarbejdermobil
- Helbredsundersøgelse
Ønsker du at vælge et eller flere goder fra starten af ansættelsen, skal du meddele dette til HR.
Dette gøres ved at udfylder en eller flere af nedenstående blanketter og returnere til: hr-adm@atp.dk
Bestilling af Medarbejdermobil (blanket)
Du er også velkommen til at sende en e-mail til HR-adm@atp.dk, hvis du ønsker vejledning til valget.
Overdragelse af mobilnummer
Ønsker du at anvende dit nuværende private mobilnummer til brug i jobbet hos ATP, skal du give Telenor tilladelse til at overføre nummeret til et erhvervsabonnement tilknyttet ATP.
Send nedenstående oplysninger til hr-adm@atp.dk:
Nuværende SIM-information
- Udbyder
- SIM-nummer/ICCID (16-20 tegn)
Findes under Indstillinger/Generelt/Om/ICCID på iPhone, på SIM-kortet eller oplyses af nuværende udbyder.
Ejer af nummer
- CVR/Fødselsdato (DDMMYY)
- Virksomhedsnavn/Navn
- Adresse, postnummer, by
- Kontakt e-mailadresse på ejer af mobilnummer
Hvis det i forbindelse med overførslen er nødvendigt at udfylde en fuldmagt, vil denne blive fremsendt af Telenor.
Andre praktiske informationer
Løn
Din løn udbetales til din NemKonto den sidste bankdag i måneden.
Lønsedler leverer ATP i E-boks. Du skal derfor oprette en konto hos E-boks og tilmelde dig til at modtage post fra ATP (ansatte) for at modtage lønsedler. Du kan allerede nu tilmelde dig på e-boks.
Medarbejderportalen
Medarbejderportalen (intranettet) spiller en stor rolle i alle ATP medarbejderes dagligdag. Det er her du finder alle praktiske informationer, som du har brug for, herunder fx tidsregistrering, kollegers kontaktinformation, organisationsdiagrammer, informationer om de enkelte forretningsenheder i ATP, ansættelsesvilkår, kurser, retningslinjer og politikker, uddybende information om pension og forsikring og meget mere.
Det er derfor vigtigt, at du til at starte med bruger lidt tid på at sætte dig ind i Medarbejderportalens opbygning samt de for dig vigtigste informationer.
Mere end bare et job
Et job hos ATP udvikler dig ikke kun fagligt, men også socialt og personligt. Vi tager din udvikling alvorligt. For det er vigtigt for både dig og vores konkurrenceevne. Derfor tilbyder vi mere end bare et job.
I ATP ansætter vi medarbejdere med lyst til at skabe resultater og til at udvikle sig. Derfor er det helt naturligt for os at lægge stor vægt på kompetenceudvikling. For vi ved, at skarpe og omstillingsparate medarbejdere er en forudsætning for, at vi når vores mål.
Med fokus på at udbygge sammenholdet mellem medarbejderne, understøtter vi et aktivt foreningsliv på alle koncernens lokationer. Samtidig vil du opleve en arbejdsplads, der gør en aktiv indsats for at understøtte din sundhed. F.eks. har vi tilbud, der inspirerer til bevægelse i arbejdstiden, sund, økologisk frokostordning og siden 1. januar 2018 er matriklerne og arbejdstiden i ATP blevet røgfri.
Den enkeltes kompetenceudvikling er for os et fælles ansvar mellem medarbejder og leder. En af de vigtigste ledelsesopgaver er at vise en klar retning og give tydelig feedback. Vi vil have suveræn ledelse. Det gør det sjovere for medarbejderne at gå på arbejde, lettere at præstere og sikrer et bedre samspil, så vi kan løfte i flok.
Med et fokus på dine udviklingsmuligheder og dit ve og vel er ATP en arbejdsplads, hvor toppræstationer med arbejdsglæde prioriteres.
Vil du vide mere om ATP og dagligdagen som medarbejder hos os? Så klik ind på atp.dk/karriere eller følg med på LinkedIn og vores to Facebooksider ATP Koncernen og ATP Karriere.
Udvalgte politikker og retningslinjer
ATP har en særlig rolle i det danske samfund og varetager en vigtig opgave med forvaltning af danskernes penge. Vi værner om ATP's omdømme som en troværdig og omkostningsbevidst aktør, og derfor lægger vi meget vægt på medarbejdernes efterlevelse af vores regler og retningslinjer.
Nedenfor har vi samlet et udpluk af de vigtigste regler, du som medarbejder er underlagt.
Retningslinjerne er en del af dine ansættelsesvilkår, og du er derfor forpligtet til løbende at holde dig ajour med dem på ATP’s Medarbejderportal.
Behandling af medarbejderes persondata
Retningslinjer for personlige relationer
